music

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

Ο Μελομακάρονος και ο Κουραμπιές



Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα όμορφο χιονισμένο χωριουδάκι γεννήθηκαν δυο αγοράκια, δύο όμορφα μωράκια. Το ένα το ‘παν Μελομακάρονο και το άλλο Κουραμπιέ και στο χωριό έκαναν χαρά μεγάλη, πανηγύρια και γιορτές.

Στο Μελομακάρονο άρεσαν πολύ τα μακαρόνια με μέλι. Μπορεί να έφταιγε το όνομα του γι’ αυτά τα παράξενα γευστικά γούστα, τι να σας πω! Ο Κουραμπιές ήταν τελείως διαφορετικός από τον αδερφό του. Ενώ ο Μελομακάρονος ήταν αδύνατος και στενόμακρος, ο Κουραμπιές ήταν πλαδαρός και φουσκωτός. Είχε και μια περίεργη συνήθεια: του άρεσε να κυλιέται στις ζάχαρες άχνες όπως κυλιούνται τα γουρουνάκια στις λάσπες. Η μαμά του, η κυρία Παχυνοπούλου, δεν μπορούσε να τον κάνει καλά. Όσο μεγάλωνε αντί να βελτιώνεται στους τρόπους, χειροτέρευε. Αφού δεν τολμούσε να τον βγάλει έξω από το σπίτι χωρίς χαρτοπετσέτα.

Μην νομίζετε ότι ο Μελομακάρονος ήταν καλύτερος! Αυτός ήταν μεγάλος ερωτιάρης. Όλη την ώρα σιρόπιαζε τα κορίτσια. Η Αμυγδάλω και η Καρύδω ήταν τρελά ερωτευμένες μαζί του. Κι η Σουσάμω τον ήθελε, αλλά απέφευγε να του το δείχνει.

Μια μέρα λοιπόν, Χριστούγεννα ήταν θυμάμαι, τα δυο αδέρφια μάλωσαν για το ποιος είναι το αγαπημένο παιδί της μαμάς τους και ποιος θα πρωτοκαθίσει στο γιορτινό τραπέζι. Ο Μελομακάρονος έλεγε:

- Είμαι γλυκός και σιροπιαστός, όλοι μιλούν για μένα! Χριστούγεννα δεν γίνονται αν λείπω από τα σπίτια! Δίκαιο είναι λοιπόν να κάτσω εγώ στη διαλεχτή θέση στο τραπέζι. Άσε που εγώ είμαι πραγματικός Παχυνόπουλος και οι άνθρωποι δεν μπορούν να μου αντισταθούν!

Ο Κουραμπιές που παρεξηγήθηκε είπε:

- Μελομακάρονε, δεν μας τα λες καλά! Αν ρωτήσουμε τους ανθρώπους, θα δεις ότι οι περισσότεροι εμένα αγαπούν και λατρεύουν να με έχουν δίπλα τους στα γιορτινά τραπέζια. Θεωρούν ότι εγώ είμαι ο καλύτερος Παχυνόπουλος! Μετά τις γιορτές, αφού με χορτάσουν, παραπονιούνται λίγο για την παρέα μου, αλλά εγώ τους λέω να μην κατηγορούν εμένα, αλλά τη μαμά μου που με έκανε τόσο γλυκό!

Η μαμά τους, που άκουσε τον τρανό καβγά, δεν άντεξε κι έτρεξε να τους χωρίσει. Τους βρήκε να κυλιούνται στο πάτωμα μέσα στα σιρόπια και τις άχνες.

- Παιδιά μου, μη μαλώνετε! Μια οικογένεια είμαστε. Τις γιορτινές μέρες οι οικογένειες πρέπει να είναι μονιασμένες και αγαπημένες. Δεν γίνεται γιορτή χωρίς εσάς. Πρέπει να είστε και οι δύο στο γιορτινό τραπέζι. Άλλωστε είστε αδέρφια. Είστε και τα δύο άξια Παχυνόπουλα και πρέπει να είστε αγαπημένα.

Ο Μελομακάρονος και ο Κουραμπιές κοντοστάθηκαν, κατάλαβαν το σφάλμα τους και αγκαλιάστηκαν. Αποφάσισαν να μοιραστούν τη γιορτινή θέση και να καθίσουν δίπλα δίπλα. Κι από τότε δεν ξαναμάλωσαν ποτέ και πάντα κάθονται δίπλα δίπλα στο γιορτινό τραπέζι. Μόνο οι άνθρωποι μαλώνουν για το Μελομακάρονο και τον Κουραμπιέ. Δεν ξέρουν ότι μόνο αν δοκιμάσεις την παρέα και των δυο, τότε καταλαβαίνεις τη γλύκα!

Καλές γιορτές!

Πηγή : http://mikroimegaloi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου